De start van DATA KINGDOM 

Augustus 2019..

Oprichtster Amber Kesselaer heeft in haar vorige banen honderden uren besteed aan het opstellen van rapportages. Maandelijkse rapportages die elke drie weken weer voor dezelfde cyclus zorgden: het uitvragen van de informatie, zorgen dat het verzameld werd, inzichten verzamelen en op een inzichtelijke wijze presenteren. Door de uitgebreide interesse in digitalisering, besloot zij zich te verdiepen in het automatiseren van deze handelingen.

Amber Kesselaer

Het begin van het starten van een koninkrijk!

Na het verdiepen in diverse Business Intelligence tooling kwam zij in aanraking met Power BI. Eenvoudig in gebruik en erg overzichtelijk. Door bij diverse managementleden uit te vragen wat hun informatiebehoefte was, was zij in staat om haar eerste dashboard te bouwen. Dit smaakte naar meer! Amber kwam op het idee om door middel van design thinking de informatiebehoefte in kaart te brengen.

“Wij willen bouwen aan een imperium”

Het zelfverzonnen proces in combinatie met de wens om ooit te gaan ondernemen zorgde voor de basis van DATA KINGDOM. Het baas worden over de situatie in samenhang met een imperium op willen bouwen, leidde tot de koninklijke woordspelingen. De klant hoort altijd koning te zijn, ook over hun eigen data.

De missie: Iedereen koning van zijn eigen data

De DATA KINGDOM familie

Na uitgebreid marktonderzoek en verkenning is op 28 augustus 2019 DATA KINGDOM ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Een koninkrijk werd geboren.

Servinio Lepelblad

Hoe wij een imperium willen bouwen

DATA KINGDOM is een organisatie die focust op samen de missie en visie nastreven. Om de missie te kunnen realiseren staan motivatie en samenwerking voorop. Zo staat iedereen bij DATA KINGDOM open voor ideeën, hebben wij vertrouwen in onze medewerkers én geven wij de ruimte om de medewerkers op persoonlijk niveau verder te laten ontwikkelen.

Persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers staat centraal. Er wordt samen nagedacht én gewerkt om de missie ‘iedereen koning van zijn eigen data’ te kunnen realiseren. Dit doen wij door onze kennis en vaardigheden te bundelen om de klant haar informatiebehoefte in een overzichtelijk dashboard weer te geven.

Tevens heerst er bij DATA KINGDOM een familiecultuur. Leiders zijn mentoren. Ons werk bestaat uit teamwerk. Iedereen is vrij om met zijn eigen input te komen en fouten te maken, zolang we maar gezamenlijk blijven leren.

DATA KINGDOM streeft ernaar om het beste uit jezelf te halen!

Als wij onszelf de vraag zouden stellen “Waar staat DATA KINGDOM over 5 jaar?”, dan zouden wij zeggen “over 5 jaar zijn wij als team gegroeid op persoonlijk niveau, maar ook als organisatie”. Wij streven er elke dag naar om een gevarieerd en breed aanbod van diensten met de focus op datagedreven werken aan te bieden. Wij geven interessante trainingen en maken online dashboards die op een effectieve en efficiënte manier werken. Dit willen wij bereiken door middel van een prettige en veilige werkomgeving, waar medewerkers geïnspireerd raken om het beste uit zichzelf naar boven te halen.

Wij staan daarom voor de volgende waardes:

  • Samenwerken
  • Innovatief
  • Open en transparant
  • Groei & ontwikkeling
  • Loyaliteit
  • Vertrouwen

Kennismaken? Neem contact met ons op!

9 + 9 =