
DAK Klantbeeld
Wat was de vraag?
Enkele medewerkers van DAK hebben al een Power BI bootcamp bij DATA KINGDOM gevolgd. Echter was het directieteam een dashboard beloofd voor een bepaalde deadline. Dit was in de korte tijd die nog beschikbaar was, niet haalbaar om het dashboard intern te laten ontwikkelen. DATA KINGDOM heeft daarom geholpen met het ontwerp en het ontwikkelen van het dashboard van één overzichtelijk klantbeeld voor de verschillende diensten binnen DAK.


Waar kijken we naar?
Data vanuit:
- Diverse interne systemen
Bijvoorbeeld:
- Algemene klantinformatie
- Aantal verzekeringspolissen
- Mogelijke verbeterpunten voor DAK dienstverlening
- De afgenomen diensten
- Bij welke concurrenten de klanten ook diensten afnemen

Wat is de toegevoegde waarde van het dashboard?
DAK heeft verschillende diensten, waardoor de verschillende afdelingen ook focussen op hun eigen dienstverlening. Er ontbrak echter een overzicht waarin het management één beeld van de klant kreeg en de afgenomen diensten. Met het DAK Klantbeeld dashboard kunnen accountmanagers beter inspelen op de behoeftes van de klant, om zo het aantal polissen dat via DAK wordt afgenomen te vergroten. DAK is nu koning van hun eigen data!