DAK Klantbeeld
Wij hebben geholpen met het ontwerp en het ontwikkelen van het dashboard van één overzichtelijk klantbeeld voor de diensten binnen DAK.Overzichtelijk klantbeeld voor verschillende interne afdelingen
Wat was de vraag?
Enkele medewerkers van DAK hebben al een Power BI bootcamp bij DATA KINGDOM gevolgd. Echter was het directieteam een dashboard beloofd voor een bepaalde deadline. Dit was in de korte tijd die nog beschikbaar was, niet haalbaar om het dashboard intern te laten ontwikkelen. DATA KINGDOM heeft daarom geholpen met het ontwerp en het ontwikkelen van het dashboard van één overzichtelijk klantbeeld voor verschillende interne afdelingen
Waar kijken we naar?
Data vanuit:
- Diverse interne systemen
Bijvoorbeeld:
- Algemene klantinformatie
- Aantal verzekeringspolissen
- Mogelijke verbeterpunten voor DAK dienstverlening
- De afgenomen diensten
- Bij welke concurrenten de klanten ook diensten afnemen
Wat is de toegevoegde waarde van het dashboard?
DAK heeft verschillende diensten, waardoor de verschillende afdelingen ook focussen op hun eigen dienstverlening. Er ontbrak echter een overzicht waarin het management één beeld van de klant kreeg en de afgenomen diensten. Met het DAK Klantbeeld dashboard kunnen accountmanagers beter inspelen op de behoeftes van de klant, om zo het aantal polissen dat via DAK wordt afgenomen te vergroten. DAK is nu koning van hun eigen data!
Hoe gaan wij te werk?
Om ervoor te zorgen dat uw finance dashboard perfect aansluit op de behoeften van uw organisatie, doorlopen we een zorgvuldig proces:
Data strategie sessie: In deze sessie komen we vooral halen, wat is de strategie van het bedrijf, is er een data strategie, wat zijn de belangrijkste KPI’s en de definities. Welke bronnen zijn er beschikbaar? Samen bespreken we de wensen voor het design van het dashboard.
Inspiratiesessie: Met de input van de data strategie sessie in de hand, werken we een inspiratie dashboard uit. Daarvoor gebruiken we dummy data. In de inspiratie sessie presenteren we het dashboard en scherpen we de requirements en definities uit de Data Strategy sessie verder aan.
Implementatie: daarna gaan we bronnen ontsluiten (bronsystemen, databases, excel, API’s), modeleren, visualiseren, governance inregelen en trainen. En het belangrijkste, gezamenlijk borgen dat data gedreven werken omarmt wordt in de organisatie. Hieronder kun je per fase gedetailleerd zien hoe we te werk gaan.