Marketing Monitoring dashboard
Wat was de vraag?
Florijnz Corporate Finance is met een professionele marketing partij in zee gegaan om campagnes uit te zetten met als doel meer leads te genereren via de online kanalen. Er wordt diverse content gemaakt, zoals een blog of een video. De campagnes worden via Linkedin gepromoot.
Om het succes van de campagne te kunnen monitoren zijn verschillende KPI’s bepaald. Florijnz en hun marketing partner hadden de wens om deze KPI’s dagelijks te kunnen monitoren, om zo elke dag op de hoogte te zijn van de laatste status.

In het demo dashboard wordt fictieve data weergegeven.

Waar kijken we naar?
Data vanuit:
- Google Analytics
- Youtube
- Mailchimp
Bijvoorbeeld:
- Aantal vertoningen van de advertentie via Linkedin
- Aantal doorverwijzingen via de nieuwsbrief
- Aantal paginaweergaves op de website
- Inzicht in de doelgroep van de campagne (de bedrijfsgrootte van de doelgroep, de locatie, de branche etc.)

Wat is de toegevoegde waarde van het dashboard?
De marketingafdeling van Florijnz bespaart met het dashboard erg veel tijd. In plaats van tijd te besteden aan het creëren van overzicht en het opstellen van rapportages over het succes van de campagne kan Florijnz meteen de inzichten bespreken met hun marketing partner. Hierdoor werkt Florijnz efficiënter en meer datagedreven.