
Sales dashboard
Wat was de vraag?
De commercieel directeur van IMK Opleidingen had weinig tot geen inzicht in het succes van de sales activiteiten. Er worden veel offertes de deur uitgedaan, maar er was weinig bekend over hoe effectief de sales activiteiten daadwerkelijk zijn. Het werd pas inzichtelijk als er ook daadwerkelijk conversies plaatsvonden. DATA KINGDOM werd gevraagd een voorstel te maken van een dashboard dat meer inzicht zou geven in de sales organisatie.

In het demo dashboard wordt fictieve data weergegeven.

Waar kijken we naar?
Data vanuit:
- STB Opleidingen
Bijvoorbeeld:
- Offertes per vertegenwoordiger
- Totale conversiepercentage
- Gemiddeld geoffreerd bedrag
- Aantal herhaal opdrachten bij bestaande klanten
- Offertes voor nieuwe versus bestaande klanten
- Slagingskans per vertegenwoordiger

Wat is de toegevoegde waarde van het dashboard?
IMK Opleidingen heeft dankzij het dashboard, inzicht in het succes van de sales activiteiten. Op basis van onderbouwde data is het voor IMK Opleidingen nu mogelijk om in te zien wat de verwachte omzet gaat zijn. Ook kunnen vertegenwoordigers beter gecoacht worden in hun sales activiteiten en is in 1 muisklik zichtbaar welke trainingen zo interessant zijn dat ze vaker worden afgenomen. IMK Opleidingen maakt vanaf nu sterk onderbouwde keuzes op basis van data en feiten. Voor een volledige weergave van de sales demo dashboard van IMK Opleidingen, kunt u hier verder bekijken.