Vijf tips om tijd te besparen in je werk
Lijkt jouw to do-lijstje nooit te eindigen? Is er in jouw organisatie ook meer werk dan dat er handen zijn? DATA KINGDOM geeft jou hierbij vijf tips om tijd te besparen in je werk.

1. Neem op tijd pauzes
Dit klinkt misschien een beetje contraproductief, maar wanneer je op tijd pauzes neemt ben je tijdens de werkuren veel productiever. Hierdoor kun je veel meer taken in een kortere periode uitvoeren. Dus maak ook tijdens het werken af en toe lekker een wandelingetje.
2. Focus je op 1 taak tegelijk
Een presentatie maken, maar ondertussen wat mailtjes beantwoorden... Misschien een open deur maar aan 1 stuk door aan een taak werken, in plaats van met constante onderbrekingen, werkt veel sneller.


3. Ontdek je hoge energietijd
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat iedereen een ander moment van de dag het productiefst is. Ontdek wanneer jij het hardste werkt: is dat ‘s ochtends, of misschien juist later op de dag? Het nieuw geaccepteerde ‘thuis werken’ biedt mogelijkheden om je laptop open te slaan op de momenten dat jij het productiefst bent. Dat scheelt weer tijd!
4. Beëindig je werkdag
Nog een nieuwe gewoonte door het altijd bereikbaar zijn: mensen staan qua werk bijna de hele dag ‘aan’. ‘s Avonds worden er op de bank nog een paar mailtjes beantwoord. Dit zuigt energie, en daarom is het raadzaam om op een vast moment je laptop dicht te slaan. Hierdoor ben je de volgende dag weer opgeladen, waardoor je weer efficiënt aan het werk kan.
5. Automatiseer de terugkerende rapportages
Het kan veel tijd kosten om alle informatie uit jouw organisatie te verwerken. DATA KINGDOM biedt hiervoor een oplossing: het automatiseren van de terugkerende rapportages. Door middel van een handig en overzichtelijk dashboard krijg jij dagelijks of maandelijks jouw relevante data te zien. Dit hoef je dus niet meer zelf handmatig te doen, wat enorm veel tijd scheelt! Meer weten? Klik hier!
